Aktivity Mládežnická
Výstava "SEVA POHÁDKA"
V břeclavském Muzeu pod vodárnou probíhá výstava modelů vlastní ateliérové tvorby projektu Svět kostiček s tématikou ikon české i zahraniční pohádkové a filmové produkce pod názvem „SEVA POHÁDKA“. Tuto epochální expozičně – herní výstavu jsme si nemohli nechat ujít ani my. Expozice návštěvníkům nabízí více než 200 modelů a skulptur ve třech různých měřítkách, které byly navrženy a sestaveny z dílů české stavebnice SEVA. Setkali jsme se tak s Krtečkem a jeho kamarády, Rákosníčkem, vílou Amálkou, Večerníčkem, motýlem Emanuelem a makovou panenkou, mašinkou Tomášem, veverkou z Doby ledové, včelkou Májou a Vilíkem, myšákem Mickeym a mnoha dalšími postavičkami z pohádek a filmových příběhů. U šestihranné mozaiky jsme se snažili poskládat své jméno, v dětské herně s několika herními zónami jsme konstruovali se stavebnicí SEVA různých barev, vyzkoušeli si společenskou vědomostní hru „Ukaž! Co víš?“, pohráli si s velkými nákladními auty na koberci. Muzeu děkujeme za krásnou výstavu a volný vstup.
FOTOGALERIE: Výstava "SEVA POHÁDKA"
V knihovně je lev
Ani deštivé počasí nás neodradilo od cesty do břeclavské knihovny. Paní knihovnice si pro nás tentokrát připravily interaktivní čtení z knížky „V knihovně je lev“ autorky Michelle Knudsen. Děj nám představil knihovnu paní Kábrtové, ve které je každý, kdo neporušuje výpůjční řád, neběhá a nedělá rámus, vítán. Jednou k ní ale do knihovny přišel lev, aby si společně s dětmi poslechl pohádku. Moc se mu tam líbilo, pomáhal olizovat obálky s upomínkami, vysazoval děti pro knížky do vyšších polic a byl vždycky u čtení pohádek. Jednou se ale všechno zvrtlo a lev výpůjční řád porušil ... Během čtení jsme zkoušeli lva napodobovat, hledali jsme obrázky lvů, které byly rozmístěny po celém oddělení dětské literatury. Po vyslechnutí příběhu lva v knihovně jsme si mohli vybrat jakoukoliv knihu a prohlédnout si ji. A chcete vlastně vědět, jak příběh lva pokračoval a skončil? Vše zjistíte, když navštívíte knihovnu, tuto krásnou knihu si vypůjčíte a společně s rodiči si ji přečtete. Moc děkujeme paním knihovnicím za připravený program a moc se těšíme na další setkání s nimi.
FOTOGALERIE: V knihovně je lev
Březen v naší školce
V březnu jsme se učili poznávat a pojmenovávat charakteristické znaky jara a jarních květin. Do mističek s navlhčenou vatou jsme „sadili“ semínka řeřichy, které jsme umístili na okenní parapet a každý den pozorovali, jak rostou. Jaro je spjato také s narozenými mláďátky zvířat. Seznamovali jsme se se základními druhy domácích zvířat, jak se dorozumívají, kde bydlí a čím se krmí. Otiskem barvy pomocí dlaně ruky jsme vytvořili slepičku, z hřebenové stavebnice jsme postavili domeček pro vybraná plyšová zvířátka. Březen byl měsícem knihy. Zjistili jsme, jakou různou podobu knihy mohou mít, kde se dají knihy koupit nebo zapůjčit, vyrobili jsme si vlastní záložky do knih, učili se, jak se s knihou šetrně zachází, nanášením barvy ťupáním pomocí korkové zátky jsme si zkusili vyrobit originální knižní přebal. Paní učitelka nám přečetla pohádku „Hrnečku, vař“ a malým pokusem jsme si takový hrneček, ze kterého přetéká kaše, zpodobnili . Při dalších aktivitách jsme se seznamovali s tradicí velikonočních svátků, vytvářeli jsme velikonoční dekorace, barvili slepičí vajíčka. V březnu jsme navštívili velmi krásnou výstavu obrazů našeho staršího kamaráda ze školy – Pavlíka Vaškoviče.
FOTOGALERIE: Březen v naší školce
Muzeum železnice Břeclav
Jednu z našich jarních procházek jsme využili k návštěvě Muzea železnice Břeclav, které se nachází v nádražní budově. Nejprve jsme prošli halou s informačními cedulemi odjezdů a příjezdů vlaků a poté vstoupili do muzea. Součástí jeho expozice jsou modely vozů břeclavského depa, model parní lokomotivy Moravia a autentické předměty dané doby, například jízdenky, telefony, uniformy, razítka. Nechybí informace o historii výstavby železnice břeclavského dopravního uzlu a břeclavského nádraží za použití informačních technologií a interaktivních prvků. Nově je k vidění modelové kolejiště „Břeclavín“, které bylo hlavním cílem naší cesty. Dále jsme si vyzkoušeli „vláčkovou houpačku“, tabulové pexeso, na dotykové obrazovce jsme si mohli chvíli kreslit podle své fantazie. Nakonec jsme shlédli večerníčkovou pohádku o mašinkách a s malým, ale na vystavené předměty bohatým, muzeem železnice jsme se rozloučili.
FOTOGALERIE: Muzeum železnice Břeclav
Činnosti a aktivity v únoru
Masopust, lidově fašank, je slavnostním obdobím mezi postními obdobími Vánoc a Velikonoc, představuje období hodování a veselí. My jsme si jej připomněli ve výtvarných činnostech, kdy jsme otiskem barev pomocí papírové ruličky tvořili hlavu klauna. Věnovali jsme se rozvíjení smyslového vnímání, nejvíce nás zaujaly nejrůznější povrchy hmatových desek.
I když sněhová nadílka nepřišla, poznávali jsme charakteristické znaky zimy a zimního počasí, sporty typické pro toto roční období. Ledovou plochu a plochu sjezdovky jsme zobrazili výtvarnou technikou „malování kuličkami“. Do krabice jsme vložili papír, na něj jsme kápli několik odstínů modré barvy, do krabice jsme vložili 2 kuličky a různě jsme s ní nakláněli ze strany na stranu, kulička tak nabírala barvu a „malovala“ po papíře. Velmi nás zaujalo pozorování sněhu a ledu digitálním mikroskopem. Sníh jsme měli uchovaný z posledního zimního sněžení v krabičce v mražáku.
Naše mateřská škola byla finančně podpořena v oblasti digitálních technologií. Seznámili jsme se s robotickou myší, pozorovali jsme ji, jak se pohybuje a jak se pomocí tlačítek ovládá.
Konec měsíce patřil zimnímu pohádkohraní. S paní učitelkami jsme poznávali svět pohádek, které pohádkové postavy jsou dobré a které zlé, učili se pozorně vyslechnout pohádku a některé pasáže pohádky i zahrát.
FOTOGALERIE: Činnosti a aktivity v únoru
Únorová canisterapie s Ulimkou
V únoru nás navštívila paní Hasilová s canisterapií s fenkou Ulimkou. Začínáme vždy srdečným přivítáním, pohlazením pejska, ani tentokrát tomu nebylo jinak. Aktivity začaly hrou na most, kdy jsme pod Ulimkou podlézali, bylo to o něco náročnější, protože jsme museli v ruce držet ještě polovinu dřevěné skládačky. Po zdolání této překážky jsme na stolečku hledali tu správnou druhou polovinu a přiložením jsme sestavili všechna domácí zvířátka, která jsme pojmenovali. Po dokončení jsme si vyzuli přezůvky a procházeli po chodníku z dílů psychomotorického puzzle, na jejímž konci jsme Ulimku překračovali. Zdokonalovali jsme si tak pohybové a hmatové schopnosti přes plosky nohou. Následovalo vnímání těla pejska po celé jeho délce dlaněmi rukou, od hlavy až po špičku ocásku. Radost jsme měli ze strachového tunelu, kdy nám nejprve Ulimka předvedla, jak tunel prolézat. Díky této pomůcce si rozvíjíme motoriku, orientaci v prostoru a zlepšujeme vnímání našeho těla. S dlouhým látkovým prolézacím tunelem jsme se setkali poprvé a moc se nám líbil. Přiřazováním plyšových pejsků a plastových misek k jednotlivým dílům psychomotorického puzzle podle instrukcí paní učitelky jsme si upevňovali znalosti barev. Abychom Ulimku za trpělivost odměnili, do každé misky jsme dali psí piškotky, na kterých si moc pochutnala.
FOTOGALERIE: Únorová canisterapie s Ulimkou