" My jsme silní, oni jsou slabí. My jsme velcí, oni jsou malí.
Dokážeme se k nim sklonit?
Ano, dokážeme! "

 

Hlavní úkoly školního roku 2024 – 2025

 

I.    Oblast organizační a řídící

II.   Oblast výchovně vzdělávací

III.  Oblast personální

IV.   Oblast materiálně technická

IV.   Oblast spolupráce s veřejností, prezentace školy

 

I. Oblast organizační a řídící

  • uvést do praxe školní komunikační systém Edupage v mateřské škole
  • zajišťovat včasnou a úplnou informovanost na pracovištích (pravidelné porady, nástěnky, dostupnost potřebných dokumentů)
  • řídit, pravidelně monitorovat a vyhodnocovat práci školy a přijímat účinná opatření                  
  • pokračovat v partnerské spolupráci s Remedia Plus z.ú.        
  • zajistit organizaci školního roku (třídní učitelé, pracovní úvazky, vedení sbírek, příprava školních akcí), konstruktivně spolupracovat s ved. prac. odloučených pracovišť
  • rozvíjet a zkvalitňovat činnost školního poradenského pracoviště                
  • identifikovat možné partnery pro zajištění provozu školy a výchovně vzdělávacích akcí, analyzovat jejich možnosti, konzultovat s nimi a využívat je v maximální možné míře, rozvíjet spolupráci se stávajícími sponzory školy, získávat nové
  • pokračovat ve vytváření školy jako vzdělávacího a společenského centra, zajistit rovný přístup a rovné příležitosti při přijímání ke vzdělávání, jeho průběhu i ukončování
  • zapojovat školu do projektů vedoucích ke zdravému rozvoji dětí a žáků, materiálnímu zajištění, k odbornému růstu pracovníků, posilování spolupráce s rodiči a dobrého jména školy
  • budovat školu jako příjemné a přátelské prostředí pro výchovu a vzdělávání dětí a žáků
  • dbát o zajištění optimálních podmínek pro všechny děti, žáky a pracovníky školy
  • za příznivého počasí zajistit pobyt žáků o přestávce mimo budovu školy
  • uplatňovat pravidla uvedená v Etickém kodexu pracovníků školy                                
  • rozvíjet a kultivovat činnost žákovské samosprávy, zveřejňovat zásluhy žáků
  • posilovat snahy o zavádění a uplatnění nových forem práce a organizačních forem vyučování                                  
  • podporovat aktivitu pedagogů v získávání a rozšiřování odborné kvalifikace v oblastech, které odpovídají prioritám školy a v oblasti specializovaných činností (Digitální gramotnost, cizí jazyky, nové metody a postupy ve vzdělávání dětí a žáků se SVP, AAK, terapeutické metody)
  • vytvářet podmínky pro výměnu pedagogických zkušeností s dalšími školami
  • zajistit účinnou podporu začínajícím pedagogům
  • pracovní úkoly a rozhodovací pravomoci delegovat na co nejnižší úroveň, využívat k tomu jak vedoucí pracovníky školy, tak pedagogy, vykonávající specializované činnosti – výchovný poradce, metodik prevence, koordinátor ŠVP, koordinátor ICT
  • podporovat týmovou spolupráci pedagogů ze všech pracovišť, organizace společných akcí
  • motivovat zaměstnance ke kariérnímu růstu vytvořením jasných pravidel pro odměňování, oceňovat aktivitu a tvůrčí iniciativu                        
  • přijímat kvalifikované pracovníky
  • hodnocení školy provádět v rámci autoevaluace, s využitím dotazníkových průzkumů mezi rodiči i žáky, využívat externí možnosti. Zaměřit se na vytvoření školního systému vlastního hodnocení školy, na podporu řízení a rozvoje vlastního hodnocení.
  • vytvořit a udržovat na škole vstřícný a respektující komunikační systém, zahrnující pedagogy, žáky i rodiče a veřejnost

 II. Oblast výchovně vzdělávací

 Předškolní vzdělávání

  • dosahovat co nejlepších výsledků ve vztahu k přechodu dětí do základních škol
  • uskutečňovat společné akce s žáky základní školy
  • podporovat aktivitu, iniciativu a rozvíjet samostatnost dítěte
  • uplatňovat ve výuce rozvoj komunikačních, digitálních a pohybových dovedností
  • při výuce respektovat potřeby, psychický stav a schopnosti dítěte, uplatňovat individuální přístup, diferenciaci ve výuce
  • v plné míře poskytovat podpůrná opatření, využívat kompenzační pomůcky
  • využívat formativního hodnocení
  • rozvíjet a upevňovat vzájemnou komunikaci s rodiči, uplatňovat podněty rodičů, organizovat společné aktivity, seznamovat rodiče s děním ve školce
  • integrovat a vzdělávat děti s nedostatečnou znalostí vyučovacího jazyka
  • průběžně ověřovat účinnost a kvalitu inovovaného školního vzdělávacího programu, společně se všemi pedagogickými pracovníky pracovat nad jeho úpravami, zabývat se dalšími strategiemi jeho rozvoje.
  • organizovat vzdělávání vzhledem k potřebám dětí, a požadavkům vzdělávacího programu,
  • navštívit filmové a divadelní představení
  • organizovat výlety, aktivity v přírodě, exkurze
  • rozvíjet u dětí poznatky a dovednosti v rámci dopravní výchovy
  • zajistit pro děti předplaveckou přípravu                    
  • zapojovat děti do vhodných typů soutěží a akcí
  • podle zájmu rodičů zajistit pobyt dětí ve školce v přírodě

Základní vzdělávání

  • rozvíjet pohybové dovednosti a aktivity žáků
  • podporovat aktivitu, iniciativu a rozvíjet samostatnost žáka
  • využívat při výuce digitální technologie, hledat a uplatňovat nové metody práce
  • v plné míře poskytovat podpůrná opatření, využívat kompenzační pomůcky
  • integrovat a vzdělávat žáky s nedostatečnou znalostí vyučovacího jazyka
  • využívat prvků formativního hodnocení včetně sebehodnocení a vrstevnického hodnocení
  • vést žáky ke kooperaci ve výuce
  • motivovat žáky k dosahování dobrých výsledků ve vzdělávání a k dalšímu profesnímu směřování
  • zaměřit se na rozvoj čtenářské, matematické, finanční, sociální a digitální gramotnosti,a to ve všech oblastech vzdělávání.                                        
  • rozvíjet u dětí poznatky a dovednosti v rámci dopravní a branné výchovy
  • průběžně ověřovat účinnost a kvalitu školního vzdělávacího programu, promyslet a připravit interní evidenci změn ve vzdělávacím obsahu jednotlivých vyučovaných předmětů a ročníků, společně se všemi pedagogickými pracovníky pracovat nad jeho úpravami, zabývat se dalšími strategiemi jeho rozvoje.
  • dbát na součinnost rodiny a školy, usilovat o soulad ve výchovném působení, prohloubení zájmu rodičů o dění ve škole
  • ve shodě s rodiči postupovat jednotně při uvolňování a omlouvání absence žáků, při prevenci záškoláctví. Účinnou prevencí a dobrou spoluprací s rodiči předcházet vzniku neomluvené absence.                   
  • obohacovat výuku o další formy vzdělávání (besedy, exkurze, výstavy)
  • zajistit pro žáky plavecký výcvik, nácvik bruslení, dopravní kurz
  • při výuce respektovat potřeby, psychický stav a schopnosti dítěte, uplatňovat individuální přístup, diferenciaci ve výuce                   
  • v oblasti prevence rizikového chování spolupracovat se školskými poradenskými zařízeními, policií, orgány sociální péče a zřizovatelem
  • realizovat v této oblasti projekty a akce
  • reagovat včas na vzniklé problémy, neponechávat bez řešení projevy šikany, náznaky rasistických projevů, zneužívání drog, záškoláctví a podobných sociálně patologických jevů.
  • nabídnout rodičům možnost pobytu dětí ve škole v přírodě
  • zapojovat žáky do nejrůznějších typů soutěží, v nichž by mohli uplatnit své schopnosti a dovednosti  
  • realizovat nácvik společenského chování v reálných situacích (filmová a divadelní představení, knihovna, koncert)                              
  • rozšířit kariérové poradenství pro žáky a rodiče s ohledem na reálné možnosti žáků a jejich uplatnění v životě, seznamovat žáky a rodiče s možnostmi dalšího vzdělávání a uplatnění na trhu práce                                                                                                                             

III. Oblast personální

  • řídit se Etickým kodexem a dodržovat zásady GDPR
  • dbát na dodržování práv rodičů a vyžadovat plnění jejich povinností, i v součinnosti s orgány sociální péče.
  • zajistit plnou kvalifikovanost pedagogického týmu,
  • podporovat zapojení pedagogů do národních a mezinárodních projektů,
  • provádět systematické hodnocení práce pedagogů, zajišťovat jim zpětnou vazbu o kvalitě jejich práce, plánovat jejich profesní rozvoj,                             
  • aktivně dbát na získávání a rozšiřování své odborné kvalifikace, rozvoj digitální gramotnosti
  • rozvíjet vstřícné dobré vztahy a týmovou spolupráci v kolektivu, poskytovat si navzájem podporu a zpětnou vazbu, respektovat se navzájem
  • vždy při komunikaci s dětmi, rodiči a kolegy uplatňovat vstřícný, respektující přístup
  • vyhledávat možné partnery, sponzory
  • rozšiřovat povědomí o činnosti školy v médiích
  • důstojně prezentovat organizaci na veřejnosti a v médiích      

IV. Oblast materiálně technická

  • příprava realizace přístavby budovy Herbenova
  • realizace rekonstrukce zdravotechnických instalací
  • revitalizace školní zahrady (chodníky, zeleň, herní prvky), nábř. Komenského
  • oprava oplocení a chodníků v areálu nábř. Komenského
  • dokončení sanace zavlhání zdiva v budově nábř. Komenského
  • zprovoznit venkovní učebnu Herbenova
  • obměna nábytku ve třídách ZŠ
  • nákup koberce, vybavení suterénu - MŠ
  • nákup dotykových IT tabulí – MŠ
  • nákup nabíjecí stanice pro NTB, TBL

V.   Oblast spolupráce s veřejností, prezentace školy

  • aktivní účast v projektech
  • zapojovat rodiče do školních aktivit, organizovat s nimi společné akce, dostatečně informovat o dění ve škole na webových stránkách školy
  • zajišťovat trvalý a plynulý přenos informací rodičům prostřednictvím školního komunikačního systému, třídních schůzek, konzultacemi, využitím odborných služeb školských poradenských zařízení pro rodiče
  • rozvíjet dobré vztahy a spolupráci se zřizovatelem, Školskou radou, Spolkem rodičů Herbenka, z.s., veřejnými institucemi, firmami a sponzory, hledat nové možnosti spolupráce a podpory ze strany  veřejnosti 
  • systematicky spolupracovat se školskými poradenskými zařízeními při diagnostice vzdělávacích potřeb žáků a doporučení podpůrných opatření.
  • prezentovat dovednosti žáků na veřejnosti (výstavy, besídky, vystoupení)
  • vytvářet pozitivní obraz o škole – prezentace školy, propagace v médiích, akce pro pedagogy, akce pro širokou veřejnost
  • udržovat spolupráci s Masarykovou Univerzitou v Brně, UP Olomouc (poskytujeme možnost povinné studijní praxe v našem zařízení) a dalšími vzdělávacími institucemi, připravující budoucí pedagogické pracovníky                              
  • spolupracovat se základními školami v regionu v rámci společných akcí žáků (sportovní soutěže, tvůrčí a kulturní aktivity)
  • poskytovat metodickou podporu pedagogům jiných škol v regionu v rámci praxe, předávání zkušeností, informací apod.

 

 

Uložit
Natavení souborů Cookies
Pro správný chod našich stránek používáme soubory Cookies. Pokud nesouhlasíte s používáním Cookies, některé části těchto stránek nemusí správně fungovat.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Analytics
Nástroje používané k analýze dat k měření efektivity webových stránek a k pochopení toho, jak fungují.
Google Analytics
Přijmout
Odmítnout